Prisimenant vasarą su dar neviešintais kadrais

Ar galima bent trumpam susigrąžinti vasarą?

Žinoma, tiesiog reikia iki spalio pabaigos nutęsti pabaigas, kurios turėjo įvykti dar vasarą.

Taip, šią vasarą mes šiek tiek sportavome ir net kai kurių sutiktų naujų žmonių lūpose nuskambėdavo frazė „aaa, čia jūs tos, kur sakot, kad sportui dydis nesvarbu“. Trumpai tariant, mes su Milda ir Vytaute (kuri pastoviai už kadro leisdavo laiką) buvom tapusios sportininkėmis, kurioms niekas nesvarbu.

Viso projekto metu būta daug prakaito,  nemažai juoko, šiek tiek nepavykusių kadrų, kažkiek neiškeltų štangų bei, žinoma, sušlapusių maudymosi kostiumėlių. Todėl, jeigu atvirai, tai po paskutinės treniruotės nebesinorėjo versti net smulkiausios savo smegenų ląstelės kažką nuveikti projekto finalizavimo klausimu. Ir vieną iš pirmųjų kartų gyvenime leidau sau būti neatsakinga prieš visus įmanomus terminus bei viską nukelti iki šiandienos.

Per nepilnus tris vasaros mėnesiu pakvietėme jus išbandyti net 10 skirtingų sporto rūšių. Kiekvieną jų dokumentavome, o vėliau su 15min pagalba visa tai parodydavome jums. Kai užgimė idėja, kad reikia parodyti visuomenei, jog sportas yra kur kas daugiau nei tik svorio metimas, atrodė viskas labai lengvai įgyvendinama. Taigi tiesiog nueini pasportuoti, nufilmuoji ir parodai. Aha. Tai ne, ne viskas taip paprasta. Pirmiausia, kur strigau, tai pačios idėjos išgryninime. Nes pradžioje norėjau lygiai 10 kartų pakviesti jus prasibėgti (tada priėjo protingi draugai ir pasiūlė eiti pasivaikščioti ir pagalvoti dar šiek tiek). Antram etape, kai jau atėjo išganingoji mintis, gan ilgai strigome su filmuotojų paieška. Ir šioje vietoje žiauriai noriu padėkoti Vytautei, kuri sutiko dirbti be atlygio, bet mano širdis ir sveikas protas niekaip negalėjo su tuo sutikti, kai pamačiau, kiek daug darbo visgi yra „tiesiog nufilmuoti ir sumontuoti“ frazė. Gal visų kitų ir neminėsiu. Nes be to buvo labai daug visko, kas ir džiugino.

Projekto pradžioje labai nustebino, kaip visi treneriai ir sporto klubai lengvai ir entuziastingai sutiko padirbėti kartu prie šios idėjos. Ir pristatydami savo sporto šakas gan lengvai surado kur kas daugiau privalumų bei galimų išsikelti tikslų nei tik lieknėjimą. Nes išties, juk sportuojam tam, kad gyventume, o ne tam, kad paruoštume save vasarai. Jai galiu ruoštis ir tiesiog labai daug galvodama, kaip dabar norėčiau niurktelėti į gaivias bangas (nes mano galvoje karšta vasara trunka ilgiau nei 12 dienų).

Kitas svarbus šio projekto aspektas buvo profesionalų rekomendacijos pradedantiems sportuoti arba norintiems išbandyti naujas sporto šakas. Kodėl? Nes labai dažnai tiesiog perskaitę, kaip faina bėgti, mes prisiperkame sportinių batelių ir pradedam lakstyti (taip, būtent, iš nežinojimo, kaip reikia bėgti, žmonės tiesiog lakst0). Ir tokiu būdų tai darome neteisingai ir save žalodami. Žinoma, po pirmų kartų neatsiveria „čakros“ ir visiems aplinkiniams skleidžiam, koks tas bėgimas neįdomus. Tai būtent dėl tokios dezinformacijos aš norėjau, kad, tiek sporto medicinos atstovas, tiek profesionalus treneris, tiek ir mitybos specialistas suteiktų visą pagrindinę informaciją, kokią reikia žinoti pradedantiems kultivuoti vienokią ar kitokią sporto šaką. Ir šioje vietoje neapsirikau pakviesdama žiniomis pasidalinti Kęstutį Linkų bei Artūrą Sujetą. Aš ir sužinojau, ko anksčiau net nebūčiau pagalvojusi, pvz.: dauguma sporto šakų turi eiti kartu su bendru fiziniu kūno paruošimu, t.y. vien tik bėgti neužtenka, reikia ir sporto salėje tiek pat laiko praleisti. Taip galima išvengti sunkesnių traumų. Arba, kad pavalgyti dažnu atveju prieš sportą reikia likus kur kas daugiau nei tik 1 valanda. Todėl dabar, kai bendrauju su norinčiais pradėti sportuoti, visuomet patariu pradžioje pabendrauti su šiais dviem specialistais ir įvertinti bei daugiau sužinoti, kokia sporto šaka jiems yra tinkamiausia ir kaip geriausiai jos metu siekti užsibrėžtų tikslų.

Taip, būtent sporte galima užsibrėžti labai daug tikslų. Mane labiausiai motyvuojantis sporto aspektas tas, kad aš po jo jaučiuosi daug pozityvesnė savo atžvilgiu. Būna savaičių ar mėnesių, kai nesinori net kojos ten įkelti ir aš leidžiu tuomet joms pailsėti tam, kad vėliau suprasčiau, kiek daug teigiamos energijos turi aktyvi veikla. Nors per rytines treniruotes būna ir keiksmažodžių ir nervo kamuolių, tačiau po jos į darbą judu su žymiai aukščiau iškelta nosimi bei didesniu pasitikėjimu savimi.

Todėl aš linkiu ir jums sportui savo arba savo vaikų gyvenime suteikti daug stipresnį vaidmenį, nei „pasiruoškime vasarai“ motyvaciją. Nesirūpinkite dėl aprangos, nes ji tik papildoma detalė. Ir, svarbiausia, pamirškite tą nelemtą frazę „ką kiti pagalvos“, nes, jei kiti sportuodami galvoja apie jus, tuomet jie daro kažką negerai ir jums dėl to rūpintis nevertėtų.

Pristatau visas treniruotes vienoje vietoje:

O kartu ir visi juokingieji žmogeliukai, kuriuos sukūrė agentūra „Children“. Ačiū jiems už tai!

This slideshow requires JavaScript.

Ir mano didžiausios ovacijos eina Mildai, buvusiai šio projekto dalininke ir pagrindine akcininke.

Viskas, dabar tai jau tikrai baigiau. Nebent kažką pamiršau. Tuomet jau tik po mėnesio.

share!Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter
SHARE:


0 comments so far.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

ĮKVEPIANTYS VIDEO