Sportas yra skirtas visiems

Kaip dažnai mes matome reklamose stiprius ir atletiškus kūnus kviečiančius užsukti pas juos į sporto salę susimažinti arba pasidailinti? Pasiklausius kvietimų ir pažiūrėjus į nuotraukas, susidaro įspūdis, kad sportuoja tik vieno tipo žmonės. Ir svarbiausia, kad sportas gali turėti tik vieną užduotį: gražinti tai, kas pas tave negražu, t.y. tavo kūną.

Esu išbandžiusi nemažai sporto rūšių, todėl net išsižiojau, kai pirmą kartą išgirdau tokius komentarus: „bijau eiti į sporto salę, nes pasijuoks iš mano silpno kūno“, “ bėgioju tamsoje, nes esu stora ir nenoriu papildomų žvilgsnių“. Stipriausiai suskambėjo nuostabios merginos laiškas, kuriame ji pasakojo, kad turi išsilaikiusi „Zumbos“ trenerės licenziją, bet bijo vesti užsiėmimus, nes jos linkiai neatitinka kitų trenerių figūrų vaizdo. Pasitelkiau visas „čakras“ besistengdama įrodyti, kad tai, ką ji laikė savo minusu, išties buvo jos stiprioji pusė. Bet greičiausiai dar jai pačiai reikia laiko, kad tai atrastų ir suprastų.

Žinoma, pasaulio gelbėtojai pasakys, kad baimė sportuoti yra pačio žmogaus apsileidimas. O aš manau, kad tai yra klaidingai pateikto sporto vaidmens mūsų gyvenime įtaka. Kol nepradėjau sportuoti su asmenine trenere ir labiau domėtis, kaip teisingai tai reikia daryti, tol galvodavau, kad iš salės reikia ne išeiti, bet išsiridenti. Geriau, kad kitą dieną skaudėtų raumenis, nes kitaip nesiskaitys, kad sunkiai dirbau.  Arba pagrindinė priežastis, kodėl nemėgau bėgimo, nes man buvo susidaręs vaizdas, kad reikia bėgti labai greitai ir labai toli. Ir štai po 300 metrų aš jau gaudavau pompą ir skaitydavau save „lūzere“: kaip taip kiti gali, o aš ne?  Na ir žinoma tas rutininis svarstyklių tikrinimas prieš kiekvieną treniruotę ir 90 minučių susiraukusio veido mimozų ant visų iš eilės treniruoklių nulipus nuo jų. Ko tik nepadarysi dėl savęs iš nežinojimo, kaip tai daryti teisingai.

Todėl šią vasarą nusprendžiau padaryti projektą, kurio esmė parodyti, kad sportuoti gali visi, nepriklausomai nuo jų kūno dydžio ir galimybių. Man buvo labai svarbu, kad sporto šakas pristatytų jų sričių žinovai. Specialiai kiekvieno jų paprašiau, kad treniruočių metu būtų, kuo daugiau kalbama apie įvairius sporto teikiamus pozityvius rezultatus, nesusitelkiant tik ties kūno išvaizda.

Norėjosi, kad žmogaus sąmoningam pasirinkimui įtakos turėtų ir sporto medicinos gydytojo Kęstučio Linkaus komentarai į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis vienokią ar kitokią rūšį. Bei mitybos specialisto Artūros Sujetos patarimai, kokie maisto produktai arba valgio ypatumai yra svarbūs prieš ir po treniruočių.

Tikslas, kad meilė sportui gimtų ne tik iš noro atrodyti lieknesniems, bet ir iš galimybės patirti malonumą juo užsiimant, yra lengvai pasiekiamas. Gal kartais reikia stipriau ir daugiau, o kartais tiesiog atsipalaiduoti ir mėgautis akimirkomis.

share!Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter
SHARE:


0 comments so far.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

ĮKVEPIANTYS VIDEO